Onze diensten

De ervaren en gedreven medewerkers van Notariskantoor Cabenda houden van de menselijke kant van hun werk.

Tijdens een persoonlijk intakegesprek met de notaris wordt onderzocht wat uw wensen zijn, waar u vragen over heeft, waar de notaris met u mee kan denken en waarover zij u het best kan adviseren. Dit vertrouwelijke gesprek vertalen wij naar een juridisch document op maat.

Met onze ervaring begrijpen wij als geen ander dat juridische taal niet voor iedereen duidelijk is. Indien nodig worden de stukken grondig met u doorgenomen, toegelicht en worden uw vragen beantwoord. Vervolgens wordt de akte definitief gemaakt en door u en de notaris ondertekend.

Onze dienstverlening stopt niet bij de afhandeling van uw dossier. Indien u op een later moment nog vragen heeft over juridische aspecten zijn wij u graag van dienst en overleggen met u over eventuele aanpassingen en/of aanvullingen.

weqweqwe
"Wij denken met u mee"

Familierecht

In verschillende fasen en tijdens verschillende bijzondere momenten in uw leven wilt u privézaken goed juridisch vastleggen. Deels omdat de wet dat voorschrijft en deels omdat u zaken goed geregeld wilt hebben voor uzelf, uw partner, gezin en familie. Wij vinden het belangrijk dat u precies begrijpt wat de wet regelt en wat de gevolgen voor u zijn.

U kunt op ons kantoor terecht voor verschillende persoonlijke zaken zoals:

  • het opstellen van een samenlevingscontract, huwelijkse voorwaarden of partnerschapsvoorwaarden;
  • het opmaken van uw testament en regelen van voogdij;
  • het opmaken van uw levenstestament;
  • het opmaken van een verklaring van erfrecht inzake het overlijden van iemand, het opmaken en indienen van een aangifte erfbelasting na overlijden en/of afwikkelen van een nalatenschap;
  • het opmaken van een akte van schenking.

Wilt u meer informatie over wat wij voor uw persoonlijke zaken op notarieel gebied voor u kunnen betekenen of wilt u advies? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.

Ondernemings- en rechtspersonenrecht

Ook zakelijk zijn er fasen die u juridisch gezien wilt of moet vastleggen. Dat begint al bij de start van uw onderneming, stichting of vereniging. Tijdens de groei van uw organisatie is het belangrijk dat u regelmatig juridisch laat toetsen of alle wettelijk vast te leggen documentatie nog past bij de huidige situatie.

Wij kunnen u behulpzaam zijn om de juiste keuzes en overwegingen te maken, zoals bij:

  • de oprichting van een besloten vennootschap, stichting, vereniging;
  • het wijzigen van de statuten;
  • de overdracht van aandelen;
  • een juridische fusie of afsplitsing(en).

Bent u (startende) ondernemer of (toekomstig) bestuurder en wilt u meer informatie of advies? Wij informeren u graag vrijblijvend. Neemt u hiervoor contact met ons op.

Onroerend goed

Voor de gebruikelijke onroerend goed transacties helpen wij u graag om samen door de laatste processen te komen en alles tijdig af te ronden. Het betreft vaak een aankoop of verkoop van een woning/bedrijfspand of het aangaan van een nieuwe hypotheek. Na het ondertekenen van de koopovereenkomst of de hypotheekofferte verzorgen wij voor u de akte van levering en/of de hypotheekakte. De notaris regelt de inschrijving van de akten bij het Kadaster en regelt het daarmee samenhangende geldverkeer.

Onze afdeling onroerend goed assisteert u graag bij verschillende zaken, onder andere voor:

  • het opstellen van een koopovereenkomst van een woning/bedrijfspand/perceel grond;
  • het opstellen van de akte van levering;
  • het opstellen van de hypotheekakte;
  • het splitsen van een perceel grond of een pand;
  • het opstellen van een akte van verdeling bij echtscheiding of beëindiging samenleving;
  • het doorhalen van een hypotheek.

Heeft u vragen met betrekking tot onroerende zaken, of wilt u advies? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.

© 2024 Notariskantoor Cabenda | Alle rechten voorbehouden.